OrłaBiałego24 Portal informacyjny osiedla Orła Białego w Poznaniu
Nawigacja
Strona Główna
Wiadomości osiedlowe
Z ostatniej chwili...
Galerie
Osiedlowa Tablica Ogłoszeń
Forum
Osiedlowa pobieralnia
Quizy osiedlowe
Ważne linki
Kontakt
Szukaj
OrłaBiałego24 na Facebooku
Sprawdź czas!
Clock widget
Rewolucja śmieciowa
Od 1 lipca 2013 roku zaczną obowiązywać nowe zasady odbioru odpadów. Zarządzanie nimi i odpowiedzialność za ich właściwe zagospodarowanie przejmie utworzony z 9 gmin i miasta Poznania, Międzygminny Związek "Gospodarka Odpadami Aglomeracji Poznańskiej".
Nowe zasady obejmą wszystkich mieszkańców, którzy będą musieli opłacić określone stawki. Związek ma za zadanie zapewnienie firmy wyłonionej z przetargu, która będzie zajmowała się odbiorem i przetwarzaniem odpadów. Nowe rozwiązania promują czystość i porządek oraz skłaniają mieszkańców do odpowiedzialności za wytworzone odpady.

Ile zapłacimy?
W ustawie zostały określone stawki, które osoby zamieszkujące gospodarstwo domowe będą musiały zapłacić za wywóz śmieci. Odpady zostały podzielone na selektywne oraz nieselektywne.
Za selektywne od jednej osoby pobierana zostanie opłata w wysokości 12 złotych, natomiast za nieselektywne - 20 złotych. Jeżeli w gospodarstwie domowym znajduje się więcej niż 3 osoby ustawodawcy określili, że stawki zostaną obniżone. Na przykład jeśli w gospodarstwie domowym znajduje się 5 osób, mieszkańcy zapłacą o 10 procent mniej od wysokości stawki jednostkowej, czyli 10,80 złotych. Wszystkie stawki obowiązujące od 1 lipca możecie Państwo zobaczyć klikając w odnośnik: - stawki za wywóz.


Najczęstsze pytania, na które odpowiadają przedstawiciele związku GOAP:
1. Kogo dotyczą "Nowe Porządki"?

Nowe zasady gospodarowania odpadami dotyczą wszystkich właścicieli nieruchomości, na których powstają odpady komunalne, niezależnie od tego czy są to nieruchomości zamieszkałe (domy jednorodzinne, bloki, wspólnoty) czy niezamieszkałe (np. sklepy, biura, hotele, szkoły, szpitale, lokale użytkowe, podmioty gospodarcze, ogródki działkowe, itp.).

2. W jaki sposób naliczane są stawki opłat dla nieruchomości zamieszkałych?

Właściciele nieruchomości zamieszkałych będą ponosili opłaty od liczby osób zamieszkujących nieruchomość. W zależności od tego czy na terenie nieruchomości będzie prowadzona selektywna zbiórka odpadów czy nie, stawki opłat będą wynosiły odpowiednio 12 zł (odpady serwowane) i 20 zł (odpady niesegregowane) od osoby miesięcznie. W przypadku gromadzenia odpadów w sposób selektywny zastosowanie będzie miało naliczanie degresywne, co oznacza, że stawka opłaty będzie niższa dla 4 i każdej kolejnej osoby w gospodarstwie domowym.

3. W jaki sposób naliczane są stawki dla nieruchomości niezamieszkałych?

Właściciele nieruchomości niezamieszkałych będą ponosili opłatę za każdorazowe opróżnienie pojemnika na odpady. Opłata jest zróżnicowana w zależności od wielkości pojemnika oraz od tego czy na terenie nieruchomości prowadzona jest selektywna zbiórka odpadów (niższa opłata), czy nie (wyższa opłata).

4. Co w przypadku ogródków działkowych?

Ogródki działkowe są traktowane jako nieruchomość niezamieszkała, w związku z czym podstawą do naliczenia opłaty jest pojemność zadeklarowanego przez właściciela nieruchomości pojemnika oraz to czy odpady w obrębie nieruchomości zbierane są w sposób selektywny, czy nie.

5. Kto może złożyć deklarację?

Właściciel nieruchomości. Pod pojęciem tym rozumie się także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością.

6. Czy mam kupić pojemnik?

Nie ma takiej potrzeby. Pojemniki na odpady komunalne zmieszane oraz pojemniki lub worki na odpady zbierane w sposób selektywny (segregowane) zapewni Związek.

7. Kto składa deklarację w przypadku nieruchomości wielolokalowych?

W przypadku wielolokalowych budynków mieszkalnych (np. bloków, wspólnot) obowiązek złożenia deklaracji spoczywa na zarządcy nieruchomości.

8. Do kiedy i gdzie trzeba przesłać wypełnioną deklarację?

Wypełnioną deklarację należy wysłać pocztą na adres Biura Związku lub złożyć w delegaturze Związku w siedzibie urzędu miasta lub gminy do dnia 3 czerwca 2013 r.

9. Czy należy wypowiedzieć umowę dotychczasowemu odbiorcy odpadów?

Tak. Jest to konieczne w celu uniknięcia możliwości ponoszenia podwójnych opłat z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi.

10. Gdzie znajdę deklarację oraz więcej informacji o nowym systemie?

Deklaracja będzie dostępna w delegaturach Związku na terenie miast i gmin oraz w placówkach Poczty Polskiej na terenie miasta Poznania, a także na stronie internetowej Związku: www.goap.org.pl.

 
Dodane przez Mateusz Wawrowski dnia kwiecień 11 2013 14:37:15 · 0 Komentarzy · 645 Czytań · Drukuj
 
Komentarze
Brak komentarzy.
Dodaj komentarz
Zaloguj się, żeby móc dodawać komentarze.
Oceny
Dodawanie ocen dostępne tylko dla zalogowanych Użytkowników.

Proszę się zalogować lub zarejestrować, żeby móc dodawać oceny.

Brak ocen.
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 114
Najnowszy Użytkownik: Ania
OrłaBiałego24 w Google+
Google+
Reklama
To jest miejsce na Twoją reklamę! Skontaktuj się z nami - orlabialego24@op.pl
OrłaBiałego24 poleca:
Powered by PHP-Fusion copyright © 2003-2006 by Nick Jones.
Released as free software under the terms of the GNU/GPL license.


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie